28 Oktober, 2010

Gemok

Jam 12 tengah hari, waktu terik begini memang kemuncak yang paling afdhol bagi waktu tidur gua. Tiba tiba telefon gua berbunyi. Ah? Aboh gua telefon dari Mekah.

"Assalamualaikom! Hah! tido la aok tu!" Sergah Aboh. 

"Haa..Waalaikumsalam..Haa..Mana ada..tengah sedar ni. Haa.." Gua mamai mamai juga.

Perbualan berterusan selama lebih kurang 5 minit dan diakhiri dengan satu pesanan dari Aboh.

"Gemok tu jangan lupa bagi makan, nanti mati pulok kucing tu!" 

Gua letak telefon, gua capai cermin mata, gua keluar dari bilik dan straight menuju ke dapur. Gua tengok Gemok yang juga kucing kesayangan Aboh tengah bancuh tepung nak buat cekodok pisang.

"Baguss..pandai kucing aboh. Pandai ambil berkat orang kat Mekah ya?" 

Lalu Gua tanpa berlengah terus saja menyambung pengajian dalam bidang sains peniduran ke peringkat yang lebih senior.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila Sila..