11 November, 2010

Kegusaran Pemikiran Berjambul 2

Berikut adalah luahan hati Mat Yumno (Bukan nama sebenar) kepada gua berkenaan Kegusaran Pemikiran Berjambul yang dicetuskan oleh Botak Chin.



Gua sebenarnya dah lama dihimpit dengan kata kata kesat dan caci maki dari Botak Chin. BODOH? SIAL? GAMPIT? HARAM JADAH? Gua dah biasa dengan semua tu. Tetapi gua tetap cool. Gua lihat, Botak Chin memang agak sensitif dan agresif tentang hal hal berkaitan dengan bolasepak terutamanya melibatkan kelab syaitan terbesar di dunia, Manchester United. Gua memang dah agak dia bukannya seorang penyokong biasa, pada pandangan gua, dia adalah seorang pengganas bolasepak ataupun dalam Bahasa Inggerisnya dikenali sebagai Hooligan.

Gua pandang, gua jeling jeling dan gua terus memerhati. Gua dapati..

Botak Chin memang mengamalkan konsep kegananasan bolasepak dalam dunia maya melalui perantara utamanya, Facebook. Botak Chin secara terang terangan menyatakan kebenciannya terhadap pasukan lain selain daripada pasukan Syaitan kesayangannya. Ah? Lu berani kutuk syaitan? Lu berani kutuk Alex Feguson? Gua berani jamin lu takkan hidup lama. Paling kurang pun sempat juga 3 kali Jumaat. Hari seterusnya? Gua tak tahu. Alex Feguson diibaratkan seperti bapa, dan dia sebagai Wayne Rooney. Begitulah kecintaan Botak Chin terhadap Manchester United.

Tetapi itu hanya di alam maya. Luaran? Terus terang gua cakap, penampilannya tampak ganas, pedang disisi, pisau di genggaman, tetapi dalam hati siapa yang tahu? Setelah kejadian dua wanita di maki hamun dalam Facebook disebabkan berlakunya sedikit kesilapan KECIL dalam bidang bergurau senda, barulah gua tahu yang Botak Chin mempunyai hati yang lembut seperti tisu. Malah jika tuala wanita itu lembut dan nipis seperti  tisu, maka kita boleh andaikan hati Botak Chin begitu juga. Hanya kerana sedikit kesilapan, kedua dua wanita tersebut dimaki hamun dengan kejam oleh Botak Chin.

Perkataan seperti BODOH, BONGOK menjadi taruhan Botak Chin semasa memaki hamun wanita wanita yang lemah itu. Dan beliau juga sempat menyelitkan beberapa dialog ala-ala pemikiran kasta dan konsep kelas atasan/bawahan tajaan Nyonya Mansor dalam filem Ibu Mertuaku. “Korang kelas atasan, aku kelas bawahan, tak layak berkawan dengan korang!”  Gua sendiri pun tak faham apakah sebenarnya yang cuba disampaikan oleh beliau. Adakah beliau ingin menyatakan kepada gua dan juga kepada segelintir rakan rakan gua yang masih tak bekerja ni sebagai kelas atasan? Bodoh? ataupun apa?  Atau mungkin juga secara sinisnya beliau ingin menunjukkan kepada kami yang beliau sememangnya bodoh dan batil kerana berfikiran sedemikian sedangkan kami tidak pernah meminggirkan beliau. Gua tak tahu.

Hari ini tanpa usul periksa, gua dimaki lagi buat kesekian kalinya. Gua hanya mampu berdiam diri.

Mujurlah ada saudara Mohar Jantan yang masih pandai menjaga hati kawan kawannya termasuk gua. Gua gembira kerana disebalik kekalutan yang berlaku, Mohar Jantan dan rakan rakan di JKKK Kusi Meroh masih ada dan sedia mendengar masalah gua. Mohar, terus terang cakap, lu memang pandai menjaga hati gua. Oh ya Mohar,





Mintak rokok sebatang...

*******

Atas sebab keselamatan, gambar si pengadu terpaksa dikaburkan


3 ulasan:

  1. kelak ak akn beat artikel neh..hehe!!moh kita belawan nuar..!!

    BalasPadam
  2. hahah. botak chin jadi mangsa. haa..moh moh

    BalasPadam
  3. WOIT SMBUNG LA LG CITE NI....XKN BRENTI KT SINI JE....APE BARANG....DH LAME AKU TGU & FOLLOW BLOG KORANG NI....

    BalasPadam

Sila Sila..